Welkom

Tijd voor Vitaliteit is een blog dat je gaat helpen om vitaal te worden en/of te blijven! De balans tussen geest, voeding en bewegen is hierbij essentieel. Als een van deze elementen niet of onvoldoende bijdraagt aan deze balans, zul je je niet optimaal vitaal voelen.

Laat je inspireren en motiveren om op een leuke en toegankelijke manier een gezond en gelukkig leven te leiden!

zondag 22 februari 2009

Dag 1

Gisteren was dus mijn officiele dag 1, het is gegaan zoals bij mij hoort, ineens moest het gebeuren. Dat betekent dat ik 's morgens nog aan mijn vaste zaterdag ochtend ontbijt zat, nl. witte kaiserbroodjes met overheerlijk filet americain. Natuurlijk ontbrak de koffie ook niet. De officiele start werd ingeluid met een groentesap van wortel, komkommer, tomaat, bleekselderij en gember. Best binnen te houden, maar volgens mij moet je dit ook leren drinken. Ik ben in 2005, in november, een week gaan vasten en ontslakken in kuuroord de Schouw in Zeeland. Hier heb ik een kleine week op fruit- en groentesap geleefd. Als dit het enige is wat je krijgt op een dag ga je het vanzelf leren drinken. Oke, het is ook niet mijn favoriete drank (dat is namelijk een heerlijk koud wit wijntje.....), maar goed is het zeker voor je.

Goed, terug naar de dag van gisteren. Het groentesapje gaf mij wel energie en dat blijft toch een lekker gevoel. Verder heb ik nog een biologische alison boterham gegeten met tomatentapenade en avocado, een banaan, een groot glas superfruitsap (vers van AH in die flessen), een hand gemengde ongezouten noten (net als de avocado super om de goede vetten binnen te krijgen), en als avondeten een halve gele en een halve rode paprika, een halve courgette geroerbakt in olijfolie met wat tijm en verse rozemarijn, waar ik later twee losgeklopte eieren bij in de pan heb gegooid. Door deze door te roeren heb je een soort scrambled eggs met groente. Was een hele hap (250 gr groente) maar wel heel lekker. Ik had aan het eind van de avond zeker geen hongergevoel maar wel een heerlijk rustig gevoel in mijn buik. Niet opgeblazen, niet pijnlijk en geen geborrel. Alleen al hier voor is het de moeite waard om goed te eten. Na een bad ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. Heb alleen minder goed geslapen..... was best bezig met dit blog en allemaal andere plannen.

Vanmorgen was ik ook vroeg wakker en ben ik om 9:30 uur gaan hardlopen. Dit had ik al een hele tijd niet meer gedaan... enerzijds een poos door motivatie probleem, de keuze om in bed te blijven liggen of 's avonds voor de tv te hangen is toch altijd snel gemaakt bij mij. Ook ben ik herstellende van een polsbreuk en operatie aan de pols, dus mijn conditie is zo goed als weg.

Wat was mijn schema:
12 minuten hardlopen
4 minuten wandelen
8 minuten hardlopen
6 minuten wandelen

Dit schema had ik van tevoren niet bepaald maar ik heb gewoon gedaan wat me lukte.
Ik ga dinsdagochtend weer lopen (zeg ik nu......)

Thuis gekomen toch zeer voldaan en me tegoed gedaan aan het volgende ontbijt:
- budwigpapje met een handje blauwe bessen, 125 gr mango en handje geroosterde amandelen
- glas superfruitsap
- twee koppen brandnetelthee

Mijn zondagochtendritueel van een lekker kopje koffie op bed heb ik dus overgeslagen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten