Welkom

Tijd voor Vitaliteit is een blog dat je gaat helpen om vitaal te worden en/of te blijven! De balans tussen geest, voeding en bewegen is hierbij essentieel. Als een van deze elementen niet of onvoldoende bijdraagt aan deze balans, zul je je niet optimaal vitaal voelen.

Laat je inspireren en motiveren om op een leuke en toegankelijke manier een gezond en gelukkig leven te leiden!

zaterdag 21 februari 2009

Tijd voor Vitaliteit is een feit, ook voor mij.....

Ik vind dat het tijd is voor vitaliteit. Dit heb ik al heel vaak tegen mezelf gezegd en op de een of andere manier weet ik een gezonde levensstijl niet lang vast te houden. Ik hoop dat het bijhouden van dit blog me stimuleert om dit wel vol te houden en mij eraan blijft herinneren waarom ik dit allemaal doe. Want ik doe dit wel degelijk met een reden: ik voel me namelijk niet altijd even goed! Wat zijn mijn klachten? Ja, kon ik die maar heel duidelijk omschrijven. Ze varieren namelijk nogal. Over het algemeen kan gesteld worden dat ik weinig energie heb, veel last van mijn maag/buik/darmen, een onregelmatig stoelgang, stress, bij vlagen veel hoofdpijn, angst en onzekerheid. En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan met vage klachten. Ze zijn ook niet constant aanwezig en ook niet allemaal even heftig, maar over het algemeen is het toch een beetje tobben. Ook heb ik last van cellulitis, dit ontsiert mijn armen en benen. Dit heeft echt niet met overgewicht te maken want mijn BMI is keurig in orde! Ik denk dat dit een ophoping is van afvalstoffen en die wil ik zo snel mogelijk kwijt omdat dit niet gezond is voor het lijf!

Dus om nou te zeggen dat ik mij heel fit, gezond en vitaal voel? Nee, dat kan ik niet volmondig beweren. Maar ik wil het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten